Agitatul

Totul se misca ametitor.

Za hospitalul.

esdfghv
 
A 4-a zi de cand ma aflu internat in spitalul Colentina. E trist sa stai in spital si sa vezi atata lume suferind chiar daca sunt pacienti sau insotitori. Ii multumesc lui Dumnezeu ca nu sunt in locul lor. Recunosc ca am venit de buna voie pentru o amarata de veruca crescuta pe deget. Cum am reusit sa stau 4 zile si cred ca mai urmeaza vreo 2, pentru o chestie atat de infima nu stiu; dar deja totul este consumat. Am observat in ultimele zile ca cea mai arzatoare problema a tuturor care se afla intr-un spital e cea a banilor. Cat dam la asistenta pentru injectie, cat vrea anestezistul, la doctor cat merge? Treziti-va oameni buni, asistenta de asta e acolo sa faca injectii, etc, anestezistul sa faca anestezie iar doctorul sa faca ce stie el mai bine. Ma uitam cu stupoare cum se urmaresc toti urmaresc mai rau cum un hot de portofele urmareste o victima intr-un autobuz, Cum iese cate unul din sala de operatii familia lui e supusa unui intreg sir de intrebari referitoare la bani. Pe nimeni nu intereseaza daca pacientul se simte bine, cum a decurs operatia blah, blah, blah. Nu. Cat ati dat? Asta e intrebarea de pe buzele tuturor. Fiind un personaj nascut antispaga m-am bagat si eu in seama sa iau pulsul acestei molime care a cuprins populatia si am observat ca cea mai mare ingrijorarea a oamenilor e aceia ca doctorii, anestezistii, asistentele, chirugii, etc au salariile foarte mici. Se vorbea cu atata mila si compasiune despre asta incat ma simteam vinovat ca eu, CR, cu un salariu de 1600 ron dupa 17 ani de munca m-am internat intr-un spital in care tot personalul lucreaza pe niste salarii de 600-700 ron si abia reusesc sa isi duc traiul de pe o zi pe alta. Am facut abstractie de cele 3 VW  Touareg (poate sunt cazuri izolate cu toate ca nu cred) BMW-ul X3 din fata sectiei in care ma aflu internat ale unor doctori chirurgi, incat imi venea sa bag mana in buzunar ba chiar sa-mi scot tricoul sa i-l dau unui doctor sa nu moara de frig. Vorba lui basescu… Afara ploua.
Poate o sa spuneti ca acel personal medical salveaza vieti. In regula, de acord cu voi. Oamenii aia chiar fac eforturi supraomenesti si salveaza vieti dar au depus un juramant si primesc si bani pentru asta , chestia aia care ne ajuta sa supravietuim si se numeste salariu, indiferent ca e mare sau mic. Sa nu omitem ca unii mai lucreaza si la clinici private si chiar au si cabinete particulare. Sunt constient ca e greu sa ajungi medic, doctor chirurg, dar asta nu iti da dreptul sa tratezi pacientii in functie de onorariul pe care il primesti de la familii care poate si-au amanetat lantisoarele sau bratarile ca sa iti vare tie in buzunar 300-400 ron ca sa ii bagi in seama.
Vorba sotiei mele. Ce vrei ma, asta e sistemul. Te-ai gasit tu acum miezul sa il schimbi. Sistemul va ramane neschimbat indiferent ca vrem sau nu. Avea dreptatea gagica.
Nu pot sa spun decat RESPECT  putinilor doctori care inca dau dovada de altruism.
Ca sa trecem si la lucruri amuzante, pe perioada celor 4 zile de cand ma aflu aici am avut parte de o experienta pe cat de uimitoare pe atat de placuta. Cireasa de pe tort a fost in momentul cand asistenta sefa azi de dimineta i-a spus unui pacient ca nu il poate opera pentru ca medici nu au halate sterile si ca sa il opereze trebuie sa mearga vis-a-vis la farmacie sa cumpere sau altfel sa astepte pana vor aduce. Si cred ca cu asta am spus totul despre sistemul sanitar din tara noastra draga.
Va pot spune ca stau intr-un salon cu 4 muschetari in rezerva:) Unul mai batran ca celalalt si fiecare cu povesti care mai de care mai hazlii. D-nul Stefan care e considerat veteranul, seful de celula, (individul e in salon de vreo 12 zile) e cel care coordoneaza activitatea salonului. El stie tot ce misca sau ce urmeaza sa miste. Ce asistenta e maine de garda, ce doctor opereaza azi, etc. Daca vrei sa afli ceva despre ce se petrece la etajul 2 mergi cu incredere la biroul de informatii a lui Nea Stefan shamanul. Acest mogul media, un fel de baba Florea de la mine din bloc. In patul din fata lui se afla Nea Marin. Un mandru muntean fost masinist in TVR. Din gravitatea, agresivitatea vocii si comportamentul de dictator se pare ca a cochetat cu vechiul regim comunist. E declarat dusmanul de moarte a lu` Nea Stefan. Se inteapa zilnic bosorogii, dar sunt amuzanti in felul lor. De partea celalta si vecin de pat cu mine il am pe Domnul Pacient. Nu am retinut cum il cheama nici nu cred ca s-a prezentat. Tot ceea ce stiu e ca el nu se plange niciodata de nimic, e foarte tacut, ceva extrem ciudat si rar intalnit la un oltean. O fi adoptat. Si nu in ultimul rand Nea Mircea. Batranul care reuseste de 3 nopti sa ne tina treji cu toate ni s-au administrat linistitoare, somnifere in unele zile chiar in doze duble fara niciun efect in fata puteriilor lui. Daca fiecare erou e inzestrat cu o aptitudine care il diferentiaza fata de restul, Superman era fortos si zbura, Batman facea si ala ceva, Captain America avea scut, Ironman avea arme si costume, Nea Mircea al nostru a fost dotat cu combinatia fatala care ar descuraja orice inamic. Individul sforaie de cade tencuiala de pe pereti si e si surd. Letal ! Am mai auzit oameni sa sforaie dar cum sforaie individul asta, recunosc ca nu am mai auzit pe nimeni in viata mea. Nu am rezistat, si astazi am intrebat-o pe sotia lui daca si acasa face la fel. Raspunsul ei : Sec. De 40 de ani de cand suntem casatoriti nu am dormit impreuna decat vreo 5 nopti. Restul separati din cauza sforaitului. Mi-a inchis gura. Oricum aventurile lor relatate cu atata pasiune cand se strang pe doua paturi la taifas sunt intr-adevar captivante si te fac sa uiti in acele cateva ore in care deapana amintiri, de noptile nedormite si de multe alte probleme. Partea amuzanta e atunci cand in mijlocul conversatiei adorm cate doi in pat dar asta e alta poveste. Data viitoare am sa incerc sa scriu despre una din seriile dansante a lui Nea Stefan, se pare ca din ceea ce spune tipul in tinerete a fost un adevarat Cassanova.
 
Sursa: Spitalul Colentina.
Single Post Navigation

Leave a Reply

